Szukaj lotu
Typ:
Wylot:
Atlas
Kalendarz
Przylot:
Atlas
Kalendarz
Pasażer:
Dorosły:
12>
Dziecko:
(2-11 l.)
Niemowlę:
(0-2 l.)
Preferencje:
Klasa:
Sortowanie:

NEWSY prosto z nieba

Do Bejrutu z LOT-em
Bezpośrednie loty do stolicy Libanu - Bejrutem

PROMOCJE prosto z nieba

Oferty last minute
Warszawa - Londyn
od 230PLN
Warszawa - Dublin
od 90PLN
Warszawa - Madryt
od 175PLN
Warszawa - Nowy Jork
od 790PLN
Warszawa - Toronto
od 1200PLN
Warszawa - Sydney
od 3260PLN
Warszawa - Rzym
od 94PLN
Warszawa - Istambuł
od 299PLN
News
2009-07-23
Crash-test Boeinga

15 listopada zakłady Boeinga przeprowadziły crash-testy w pełni kompozytowego elementu nośnego skrzydła (wing box), który zostanie wykorzystany w modelu 787 - Dreamliner. Testy odbyły się w ramach procesu certyfikacji, jakim poddawane są wszystkie nowatorskie rozwiązania.

Sukces testu jest dla nas wielkim krokiem w podkreśleniu innowacyjności naszego samolotu – poinformował Mark Jenks, wicedyrektor ds. rozwoju. – Poza określeniem wytrzymałości materiału, będziemy mogli zweryfikować metody obliczania sił, którym będzie poddawany – dodał.

Wing box to belka nośna, która przytwierdzona do kadłuba podtrzymuje skrzydło oraz wspomaga inne urządzenia, w tym: lotki, klapy, silniki oraz podwozie. Posiada dodatkowe elementy jak żebra i zastrzały.

Testowany fragment sięgał od środka samolotu do połowy rozpiętości skrzydła co dawało 15,2 metra długości oraz 5,5 metra szerokości. Łącznie z całym sprzętem testowym ważył 24 tony. Część ta została zaprojektowana przez grupę inżynierów Boeinga, Mitsubishi oraz Fuji.

Dalsze testy będą prowadzone przy użyciu dwóch pełnowymiarowych szkieletów boeinga 787. Dzięki nim będzie możliwość dalszej weryfikacji wytrzymałości materiału oraz będzie to sposobność aby wystawić go na przeciążenia wybiegajace daleko poza te, które będzie znosił podczas zwyczajnego użytkowania.

źródło lotniczapolska.pl